Lentedans 49-B | 2907 AX Capelle aan den IJssel
(+31) 88-8722489
info@logi-app.nl

Controle over tijdelijk verkeersmateriaal

Verkeersmateriaal plaatsen en ophalen is simpel werk. Dat kan toch niet fout gaan? Niet volgens de planning, maar die wordt gemaakt achter een bureau. De praktijk wil nog wel eens tegenwerken. Daarom is het zo fijn dat de oplossing van Logi-app helemaal is afgestemd op die praktijk.

Onverwachte situaties waarvoor ter plekke een oplossing moet worden bedacht. Wie materiaal moet plaatsen voor tijdelijke verkeersmaatregelen kent de problemen. Die situaties ontstaan op verschillende manieren: een kaart die niet is bijgewerkt, bewoners die op eigen houtje hun wijk hebben opgeknapt en dit niet hebben gemeld bij de gemeente, een ondernemer die een mooie plek heeft gevonden voor zijn reclame, een geparkeerde aanhangwagen, enzovoorts.

Verkeersmateriaal plaatsen

Wat doe je in zo’n onverwachte situatie? Je zet het materiaal op een logische plek zodat het verkeer in ieder geval goed geregeld is. Maar het is niet de plek die was vastgelegd in het plan en dat leidt regelmatig tot problemen als het materiaal weer wordt opgehaald. De tekeningen kloppen niet meer.

Buko Infra regelt voorzieningen voor wegafzettingen, omleidingen e.d. voor overheden en organisaties. Het bedrijf worstelde regelmatig met deze problemen, maar heeft nu de oplossing gevonden bij Logi-app.
Logi-app heeft een app op maat gemaakt waarin alle noodzakelijke informatie overzichtelijk wordt opgeslagen.

Moeiteloos terug te vinden

De opdrachtgever van Buko levert de gewenste posities van het verkeersmateriaal digitaal aan. Deze gegevens worden ingelezen in de app, waarna de medewerkers van Buko het materiaal plaatsen volgens de opgave. De medewerkers leggen daarbij de exacte locatie van ieder onderdeel vast in de app door middel van GPS-coördinaten. De informatie kan worden aangevuld met foto’s van het materiaal op locatie.

De app werkt op mobiel en tablet. Een tablet werkt prettiger, want het materiaal wordt gepresenteerd op een kaart van een navigatieprogramma. Samen met het fotomateriaal zorgt dit ervoor dat de medewerkers van Buko het materiaal weer eenvoudig kunnen terugvinden. De app zorgt tevens voor vereenvoudiging van de administratie. Want alle materialen zijn digitaal opgeslagen en de app noteert automatisch de tijd van plaatsen en ophalen.

Nog meer voordelen

Met behulp van barcodes of QR-codes kan eventueel de registratie bovendien nog verder worden vereenvoudigd. Eventueel kunnen dure materialen zoals verkeerslichten worden uitgerust met een Track & trace unit. Bij diefstal of verplaatsing kan het materiaal dan worden teruggevonden met de app.